Liceul Constantin Brancoveanu - Horezu
Project Comenius
"Overcoming Prejudices through Fairy Tales"
1.Liceul   Constantin Brancoveanu-Horezu,Romania
2.Rigas Juglas Vidusskolo-Riga,Letonia
3.Avicilar Lisesi-Istambul, Turcia                                  
4.Profesionla Gimnaziya "Ivan Hadzhienov"-Kazanlak,Bulgaria
OBIECTIVE :
           1.Promovarea dezvoltarii UE, ca o societate cu valori comune si un spatiul cultural diversificat  , diminuarea prejudecatilor privind  alte  popoare 
2.Elaborarea unui set de materiale si activitati de predare si invatare cu privire la stereotipurile si prejudecatile pentru elevi  de 16-18 ani
3.Derularea unor activitati  al studentilor si profesorilor intr-un mediul de lucru international.
4. Imbunatatirea abilitatilor artistice ale elevilor.
5. Imbunatatirea pregatiri  lingvistice  a elevilor .
Temele care au  fost abordate:
1) Prejudecatile de origine etnica varsta, si sex.
2) Traditii si obiceiuri din diferite tari.
3) Dezvoltarea diverse moduri artistice de exprimare (de exemplu, basme, spectacole).
4) Echipa lucreaza intr-un mediu  international.
5) Invatarea limbilor straine.
6) Utilizarea rationala a TIC si a resurselor oferite.
    Proiectul Comenius "Ovecoming prejudices  through   Fairy Tales " a  inceput  in  2012  si se va finaliza  in august,  2014. Liceul  Constantin Brancoveanu  a promovat  cooperarea  cu  alte  scolii in  cadrul proiectelor europene si  a oferit  elevilor  sansa  de  lua  parte  la  activitatile  extrascolare cuprinse in proiect. Acestea  au  dat o  valoare  europeana scolii  si au  contribuit  la  formarea  unor tineri toleranti , deschisi  la  oportunitatiile  pe  care le ofera socetatea  moderna.  Copii  invata  sa respecte  ceea este  diferit  , sa  acepte diferentele  si sa  inteleaga  originea  acestora  sa  elimine  sterotipiile  si prejudecatile.
   Prima  reuniune  de  proiect  a avut  loc la  scoala  coordonatoare  in  Letonia unde  au fost  puse  bazele  viitoarelor  activitati.   Urmatoarea  intalnire  de proiect a fost tot in Letonia  dar participarea  a fost ampla  grupul fiind format din   cinci  elevii si trei profesori .
   A  urmat  intalnirea de proiect din Istambul  , Turcia  la care au  participat   sapte  elevi si  trei profesori   si ultima  intalnire  de  proiect  a  fost in  Bulgaria , Kazanlak. Toate  aceste  reuniuni  de proiect  au  fost  bine  pregatite  de catre  elevii  si profesori  implicati in derularea  proiectului.  Elevii din toate  scolile implicate in proiect au prezentat ppt-uri cu tema: "Stereotipii  si  prejudecati  despre  tara  in care  a  avut  loc vizita ", ceea ce i-a ajutat sa-si dezvolte deprinderile TIC, precum si sa-si imbunatateasca cunostintele de limba engleza. In acelasi timp,  activitatile   interculturale  au permis cunoasterea  produselor  traditionale  specifice  fiecarei  tari  , a  dansurile  populare  si a muzici  traditionale.
    In plus, elevii si profesorii au luat parte la vizite de documentare, in timpul carora au aflat despre  istoria  tarii  , geografia , cultura specifica  fiecarei  tarii. Piesa  de teatru  cu titlul "Cenusareasa  moderna " pregatita  de  elevi  implicati in proiect  din fiecare tara a  oferit o noua  perspectiva  in ceea ce  priveste  prejudecatiile  si stereotipile pe  care le au tineri in prezent. Activitatiile  culturale , dansurile populare  traditionale , mancarea traditionala specifica  fiecarei tari au spart barierele interculturale  ne-au  apropiat si ne-au integrat intr-o lume fara  granite.
Nu in ultimul rand, in cadrul acestui proiect, n-am  propus  sa dezvoltam comunicarea intre elevi si profesori apartinand scolilor din tarile implicate in proiect  sa  stabilim de relatii de prietenie; sa  dezvoltam   schimbul   de idei si bune practici intre scoli; o mai buna cunoastere a zonelor geografice europene si a problemelor specifice fiecarei tari partenere.    Elevii nostri au fost pusi in situatii reale de comunicare cu elevii parteneri, fie in timpul reuniunilor de proiect sau  fie online prin Internet si au avut prilejul de a recepta pe viu, direct de la sursa, anumite aspecte ale culturii acestora (cantece si dansuri populare, traditii, istorie), dar si momente ale vietii cotidiene, in special a celei scolare. Cunoasterea reciproca sa concretizat in dezvoltarea comportamentului tolerant fata de oameni si culturi din spatii diferite.  Copii se  integreaza  mai  usor intr-o noua  comunitate , invata  sa comunice  intr-o  limba  straina si  invata  sa fie  oamenii.
      Speram ca beneficiile si deschiderea pe care proiectele europene le aduc in general in scoli sa ofere si elevilor si cadrelor didactice din scoala  satisfactia unei experiente inedite si motivatia acceptarii unor noi provocari.
Impresii in urma mobilitatii:
o     Tarii impresionante prin diversitate  - Letonia  , Turcia , Bulgaria;
o    Un orase foarte curate  si  moderne;
o     Scoalii  interesante;
o    Niste oameni deosebit de ospitalieri, atenti, sensibili si grijulii cu musafirii;
o    O experienta ce ne-a marcat pozitiv pentru viitor!
O EXPERIENTE  DE NEUITAT - UNICA !
Profesor  MILOIU  MARIA -  Liceul  Constantin Brancoveanu , Horezu



  Elevii Liceului Constantin Brancoveanu Horezuau participat la un Proiect ERASMUS +15 elevi ai Liceului Constantin Brâncoveanu, Horezu au participat în perioada 08 martie - 7 aprilie la un Proiect finantat din fonduri europene ce s-a desfasurat în Spania.
        Tinerii liceeni au efectuat un stagiu de pregttire practica pentru o perioada de 4 saptamâni în Granada, regiunea Andaluzia, în sudul Spaniei, participând la Proiectul "Formare si specializare ân protectia mediului", cu un grant aprobat de 47112 Euro.
        Elevii implicati în proiect Cei 15 participanti sunt elevi din clasa a XI-a I: Badulescu Marius, Boncu Georgiana, Cercel Marian, Cârciumareasa Cristinodora, Govoreanu Naomi, Hirizoiu Alexandra, Marincei Lavinia, Mazilu Raluca, Mihaila Ana, Petre Adelina, Popa Larisa, Pripor Elena, Radulescu Denisa, Sucitu Sebastian, Voicu Adriana, profil "Resurse naturale si protectia mediului", calificarea tehnician ecolog si protectia calittaii mediului. Acestia au fost însotiti de profesorii Roxana Vladoi si Diana Fica. Organizatia intermediara a fost M.E.P. Europrojects Granada, iar organizatia de primire a fost La Unión de Pequeños Agricultores y Ganaderos.
        Obiectivele proiectului sunt:
    O1. Dezvoltarea si îmbunatatirea competentelor profesionale ale participantilor într-un mediu de lucru european conectat cu domeniul lor de formare profesionala - protectia mediului, în scopul facilitarii integrarii profesionale pe piata muncii nationala si europeana;
    O2. Contactul, adaptarea si integrarea participantilor într-un spatiu de munca concurential, socio-cultural, european;
    O3. Stabilirea unei platforme de colaborare transnationala între institutii de formare românesti si companii europene si dezvoltarea încrederii reciproce si cooperarii în cadrul UE.
        Pe langa pregatirea teoretica si practica, grupul de elevi a participat si la un program de pregatire culturala desfasurata, în mare parte, în saptamâna 9-13 martie, vizitându-se principalele obiective turistice din Granada: Palatul Alhambra, Gradinile Generalife, Capela Regala (unde sunt înmormântati regii catolici), Catedrala, Manastirea San Jeronimo, Manastirea Cartuja, precum si Parcul Stiintific, Muzeul Caja Granada, dar si un tur al orasului cu autotrenul turistic pe traseul: Plaza Nueva, Paseo de los tristes, Mirador de San Nicolas, Fraz Leopoldo, Plaza Romanila, Calle Hondiga, Plaza Mariana Pineda. Programul cultural a inclus, de asemenea, excursii în Sevilla, Gibraltar si Cordoba, la sfârait de saptamâna. Nu a lipsit din descoperirea sublimului oras si o seara de flamenco, în cartierul Albaicin, înscris în anul 1984 pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO. În Albaicin se gasesc cuevas, renumitele locuinte ale gitanilor din pesteri.
        Motivatia acestui proiect este promovarea relatiilor de colaborare si prietenie între elevii si profesorii din tarile partenere, deoarece realizarea unui proiect european implica promovarea ordinii si metodelor de lucru, rezultate riguroase, participarea si cooperarea în echipa, coordonarea activitatilor pentru scopul propus, încrederea în sine si încrederea în ceilalti, cultivarea interesului în relatiile umane.
        Certificarea Fiecare elev a primit, la finalul proiectului, Certificat de participare si documentul de mobilitate Europass, aceste documente facilitând tinerilor mobilitatea în UE, asigurând sanse de integrare mai bune pe piata muncii.